Cytrusy są najlepszym źródłem witaminy C

MIT!

Witamina C, czyli kwas askorbinowy, to prosty związek chemiczny, który jest niezbędny do prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu. Organizm ludzki nie jest jednak zdolny do jego syntezy, dlatego tak ważne jest regularne jego dostarczanie w codziennej diecie1. Inaczej wystąpić może niedobór witaminy C i zawartego w niej kwasu l-askorbionowego.

Źródło witaminy C

Najlepszym źródłem kwasu askorbinowego są owoce i warzywa. Wbrew powszechnej opinii to jednak nie w pomarańczach i cytrynach występuje go najwięcej. Więcej witaminy C znajduje się przykładowo w owocach dzikiej róży, natce pietruszki, czarnych porzeczkach czy papryce. Warto pamiętać o naturalnej witaminie C w codziennej diecie.

Witamina naturalna czy syntetyczna?

Warto wiedzieć, że zarówno witamina C pochodząca z owoców, jak i otrzymana syntetycznie, w laboratorium, ma dokładnie tę samą budowę chemiczną, działanie, a także jest podobnie wykorzystywana przez organizm1. Dlatego zarówno dla wzmacniania odporności organizmu, jak i jego regeneracji można sięgnąć po odpowiedni lek zawierający witaminę C, np. Rutinoscorbin, a w przypadku walki z chorobą – jego silniejszą wersję – Rutinoscorbin Witaminę C Forte, który zawiera aż 500 mg witaminy C.
1 Carr A.C., Vissers M.C.M. Synthetic or Food-Derived Vitamin C – Are They Equally Bioavailable? Nutrients 2013, 5, 4284-4304.
CHPL/CHRSN/0009/18

Opuszczasz stronę internetową

Icon signpost

Właśnie opuszczasz stronę internetową Rutinoscorbin.pl i przenosisz się na zewnętrzną stronę internetową, która nie jest zarządzana przez GSK. GSK nie bierze odpowiedzialności za tę stronę. Jeśli nie chcesz opuścić strony Rutinoscorbin.pl, kliknij “Anuluj”.

Kontynuuj