Jest kilka sposobów wzmocnienia organizmu

FAKT!

Wszyscy wolelibyśmy chorować jak najmniej, ale na przeziębienie czy inne infekcje górnych dróg oddechowych często zapadamy nawet kilka razy w roku. Jakie są sposoby, aby wzmocnić organizm i uchronić się przed częstymi infekcjami?

Sen i aktywność fizyczna

Stres, a także przemęczenie wywołane brakiem snu sprawiają, że organizm jest podatny na infekcje. Dlatego dbaj o to, by się wysypiać, a także poświęcaj regularnie czas na relaks i wyciszenie. Również umiarkowana aktywność – spacery, pływanie, jogging czy jazda na rowerze – najlepiej minimum 3 razy w tygodniu, wzmocnią twoją odporność i sprawią, że będziesz rzadziej chorować.

Higiena rąk

Prosta czynność, jaką jest częste mycie rąk, to ważny zabieg profilaktyczny, zwłaszcza w okresie jesienno-wiosennym, gdy liczba zachorowań rośnie. Wirusy mogą przetrwać na klamkach od drzwi i innych przedmiotach, dlatego po ich dotknięciu, a następnie dotknięciu ust czy nosa możesz łatwo się zarazić. Dobrym nawykiem jest więc dokładne mycie rąk ciepłą wodą z mydłem zawsze po przyjściu do domu.

Zdrowa dieta

Układ odpornościowy funkcjonuje dobrze przy zdrowej diecie. Wzmacniając swój organizm, sięgaj zwłaszcza po produkty, które obfitują w witaminy A, C, E, B6 oraz kwas foliowy. Dostarczysz ich, komponując urozmaicone posiłki bogate w warzywa, owoce, kasze, ryby, pełnoziarniste pieczywo i nabiał, a także nasiona i orzechy, czosnek oraz oleje roślinne. Pamiętaj też o tym, że jeśli chcesz zachować odporność lepiej unikać nadmiaru słodyczy. Warto za to częściej sięgać po miód.

Leki wzmacniające odporność

Niektóre substancje, niezbędne dla odporności, muszą być stale dostarczane organizmowi – np. witamina C, na którą dzienne minimalne zapotrzebowanie jest największe spośród wszystkich witamin1. Jeśli sięgasz po środki bez recepty, wybierz lek, który spełnia najwyższe normy regulacyjne – jak np. Rutinoscorbin, który sprzyja wzmacnianiu układu odpornościowego zarówno pomiędzy epizodami przeziębienia, jak i w czasie jego trwania.
1 Maćkowiak K., Torliński L. Współczesne poglądy na rolę witaminy C w fizjologii i patologii człowieka. „Nowiny Lekarskie” 2007; 4(76): 349-356.
CHPL/CHRSN/0009/18

Opuszczasz stronę internetową

Icon signpost

Właśnie opuszczasz stronę internetową Rutinoscorbin.pl i przenosisz się na zewnętrzną stronę internetową, która nie jest zarządzana przez GSK. GSK nie bierze odpowiedzialności za tę stronę. Jeśli nie chcesz opuścić strony Rutinoscorbin.pl, kliknij “Anuluj”.

Kontynuuj